hee

hee

Asnirul Fitri

Asnirul Fitri

Captain Asnirul Fitri

Captain Asnirul Fitri

Sunday, April 17, 2011

Cabaran Kehidupan

Usia ku yang semakin meningkat ini banyak cabaran yang aku harus ku harungi. Pahit getir yang aku lalui, aku harungi dengan hati yang tabah walupun susah. Itu lah asam garam perjalanan kehidupan seseorang.
Memang aku akui aku ini adalah hamba Allah yang lemah namun aku tetap akan berusaha sebaik mungkin untuk membaiki kelemahan yang ada pada aku. Aku tidak pernah kesah kata orang aku ni macam mana comen korang macam mana terhadap aku apa yang orang coment terhadap aku, aku akan ambik positif. Tetapi kalau orang kata aku bukan-bukan yang melampau aku senang je aku akan cakap nagan orang tu "Ko dah cukup bagus nak kata orang?? Diri sendiri tak betul nak kata orang." itu lah perkataan yang aku cakap.
Pada tahun 2010 sudah cukup cabaran yang aku terima. Tahun itu adalah tahun yang betul-betul menguji aku. Sampai pernah aku terpaksa mengeluarkan air mata yang begitu bernilai. Memang aku tahu lelaki kalau nagis tak macho!! tak ape lagi lah tapi sesiapa pon yang hidup didunia ini mesti akan keluarkan air mata. Jika kita keluarkan air Mata kerana Allah insya'Allah terpadamlah api neraka.
Pada tahun 2011 ini pula hampir beberapa bulan ini banyak cabaran yang aku sudah harungi memang boleh dikatakan tiada masa bagi aku untuk berehat seketika untuk betul-betul menenangkan fikiran aku yang sekarang semakin tidak tersusun. Walau ada masa pon aku tetap fikir macam-macam. Disinilah satu-satu tempat yang aku boleh luahkan segala--segalanya. Insya'Allah kata orang biar susah-susah dahulu senang-senang kemudian.

0 comments: