hee

hee

Asnirul Fitri

Asnirul Fitri

Captain Asnirul Fitri

Captain Asnirul Fitri

Thursday, August 14, 2014

Bicara hati


Tiada seindah bahasa tiada seindah kata, Assalamualaikum kepada pengunjung setia saya. Jangan disangka air sungai yang tenang tiada buaya. Langit tidak selalunya cerah tetapi hakikatnya semua itu sama seperti manusia kadang kala kita tidak tak tahu apa yang bakal terjadi disetiap kehidupan kita. 

Wajah yang tenang, wajah yang ceria, wajah yang selalu memberikan senyuman inilah yang selalu untuk menjadi kuat dan tabah untuk harungi liku liku kehidupan seharian. Aku bersyukur kepada Allah yang masih memberi nafas dan kekuatan untuk aku meneruskan hasrat dan niat aku sehingga tercapai. 

"Alhamdulilah Alhamdulilah Alhamdulilah" perkataan yang selalu ku ucapkan ketika ku diuji ketika ku sedih ketika hati aku pernah dicucuk pisau. Alhamdulilah aku bersyukur kepada Allah kerana masih memberi peluang untuk menyatakan hasrat cinta hatiku pada seorang hamba Nya.

Tanpa diduga tanpa dijemput tanpa kusedari hati aku terpaut pada hati seorang hamba Allah. Jodoh pertemuan ajal maut semua Allah yang tentukan. Dia lah sebaik baik perancang. Jika dia adalah jodoh ku aku akan menjaga dia sebaik baiknya. Kita diciptakan berpasangan melainkan ajal. Hati ku pernah berbisik "andai aku tidak punyai jodoh dimuka bumi Allah ini pertemukanlah aku disana nanti". 

"Hadirnya tanpa disedari. Hadirnya tanpa diduga. Janji Allah itu pasti. Jodoh pertemuan ajal maut Allah yang menentukan. Jika hadirnya sebagai kawan akan ku jadikan teman istimewa. Jika hadirnya sebagai kekasih akan ku jadikan satu ikatan istimewa. Jika hadirnya sebagai pertunangan akan ku lafaskan pernikahan. Dan jika hadirnya sebagai isteri akan ku milikinya hingga akhir hayat ku. Sebaik baik cinta dari Allah dan Dia beri pinjam cinta itu kepada kami akan kami cuba tahankan hingga keakhirnya insha Allah amin. 😌😌😌😌"

Ya Allah aku mengangkat tangan memohon pada Mu untuk terus bersama dan dijodohkan untuk disatukan dengan lafaz nikah dan dalam doa ku Ya Allah lindungilah dia, berilah dia kesihatan yang baik, berilah dia kekuatan, murahkanlah rezekinya, lembutkan hatinya, terangkan hatinya, sampaikan salam rinduku kepadanya sehingga diriku dirindui juga. Ya Allah satukanlah hubungan kami dan berilah kami kekuatan untuk mengejar keredhan Mu Ya Allah. Iaini kami ingin yang halal disisi Mu Ya Allah. Amin. 😌😌😌 
Insha Allah

0 comments: